Projekt „Na Własne Konto”

   W czasie II tygodnia ferii w Publicznym Gimnazjum im. Bpa Piotra Gołębiowskiego w Jedlińsku został zrealizowany I etap IV edycji programu edukacji ekonomicznej „Na Własne Konto”. Projekt skierowany jest do uczniów gimnazjów z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich, a jego pomysłodawcą i głównym wykonawcą jest Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. Projekt jest realizowany w dwóch etapach.

   W ramach I etapu odbyły się zajęcia z przedsiębiorczości i ekonomii prowadzone przez nauczyciela Romana Wójcika oraz studentkę zarządzania Paulinę Osieja, w których uczestniczyło 19 uczniów Publicznego Gimnazjum w Jedlińsku. Poprzez zabawę oraz gry edukacyjne młodzież miała okazję poznać podstawowe pojęcia i narzędzia ekonomiczne. Wiedza ta w założeniu ma umożliwić im lepszy start w dorosłe życie. W trakcie zajęć uczniowie wcielili się między innymi w rolę sprzedawców jabłek, produkowali książki, zabawki, jak też przygotowywali wpisy na bloga oraz brali udział w konkursie „Najlepszy Uczeń 2017”.

   Zarówno działania młodzieży podczas zajęć oraz wizyta u lokalnego przedsiębiorcy, którym w tym roku była firma Kratki.pl Marek Bal (producent kominków ze Wsoli), zostały przedstawione w programie Agrobiznes w Telewizji Polskiej. Uczniowie odwiedzili również placówkę banku Pekao SA w Radomiu, gdzie poznali specyfikę pracy w banku. Pracownicy zaprezentowali im działanie aplikacji internetowych na telefon, opowiedzieli o kontach oszczędnościowych dla młodzieży oraz nauczyli ich odróżniać oryginalne pieniądze od falsyfikatów.

   Na koniec zajęć w piątek 24 lutego uczestników projektu odwiedził Dariusz Danilewicz – wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i jeden z pomysłodawców oraz koordynator programu „Na Własne Konto”. Na jego ręce uczniowie złożyli podziękowania dla organizatorów za możliwość spędzenia wolnego czasu w pożyteczny sposób.

   Podczas II semestru uczniowie wykorzystają zdobytą wiedzę w praktyce wykonując pracę konkursową, polegającą na przygotowaniu prezentacji multimedialnej modelu biznesowego przedsięwzięcia w lokalnej społeczności oraz nagrania video prezentującego przedsięwzięcie przed potencjalnymi inwestorami (nagranie powinno zachęcić potencjalnych inwestorów do zainwestowania w realizację modelu biznesowego).

   Projekt „Na Własne Konto” jest realizowany w ramach programu edukacji ekonomicznej we współpracy z Fundacją na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000″ im. M. Rataja.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Wstecz