Kwalifikacja wojskowa 2024
Stosownie do § 3 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 lutego 2023 r. w sprawie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej ( Dz. U. poz. 440) i § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 listopada 2023 r. w sprawie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2024 r. ( Dz. U. poz. 2473 ) informujemy, że kwalifikacja wojskowa na terytorium województwa mazowieckiego zostanie przeprowadzona w dniach od 1 lutego do 30 kwietnia 2024 r.
Obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej w 2024 r. podlegają:
- Mężczyźni urodzeni w 2005 r.;
- Mężczyźni urodzeni w latach 2000-2004, którzy nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej;
- Osoby, które w latach 2022 i 2023:
- zostały uznane przez powiatowe komisje lekarskie, ze względu na stan zdrowia, za czasowo niezdolne do czynnej służby wojskowej, jeżeli okres tej niezdolności upływa przed zakończeniem kwalifikacji wojskowej,
- zostały uznane przez powiatowe komisje lekarskie za czasowo niezdolne do czynnej służby wojskowej ze względu na stan zdrowia, jeżeli okres tej niezdolności upływa po zakończeniu kwalifikacji wojskowej, i złożyły wniosek o zmianę kategorii zdolności, o którym mowa w art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, przed dniem zakończenia kwalifikacji;
- Kobiety urodzone w latach 1997-2005, posiadające kwalifikacje przydatne do czynnej służby wojskowej, które nie stawiły się jeszcze do kwalifikacji wojskowej oraz kobiety, pobierające naukę w celu uzyskania tych kwalifikacji, które w roku szkolnym lub akademickim 2023/2024 kończą studia na kierunkach lub kończą szkolę zawodach, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust 7 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny;
- Osoby, które ukończyły 18 lat i zgłosiły się ochotniczo do kwalifikacji wojskowej;
- Osoby o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej do końca roku kalendarzowego, w którym kończą 60 lat życia, jeżeli nie posiadają określonej kategorii zdolności do czynnej służby wojskowej i zgłosiły się do kwalifikacji wojskowej.
Kwalifikacja wojskowa dla osób wymienionych w pkt 1, 2, 3a, 3b ,5, 6 zamieszkałych w miejscu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące na terenie gminy Jedlińsk przeprowadzona zostanie:
- w siedzibie: Powiatowej Komisji Lekarskiej Nr 1 w Radomiu przy ulicy T. Mazowieckiego 7 (Starostwo Powiatowe II piętro)
- w dniach: od 12 do 14 lutego 2024 r.
Celem kwalifikacji wojskowej jest ustalenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób podlegających temu obowiązkowi oraz osób zgłaszających się w trybie ochotniczym do pełnienia służby wojskowej, które ukończyły 18 rok życia.
Osoby wezwane do kwalifikacji wojskowej są obowiązane zgłosić się na wezwanie w miejscu i terminie ściśle określonym w wezwaniu.
Na kwalifikację wojskową koniecznie zabierz ze sobą:
- dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
- dokumenty potwierdzające wykształcenie (zaświadczenie ze szkoły o kontynuowaniu nauki), posiadane kwalifikacje zawodowe lub uprawnienia (np. prawo jazdy).
- posiadaną dokumentację medyczną (niezbędną do określenia zdolności do służby wojskowej)
- aktualną fotografię o wymiarach 3 x 4 cm, bez nakrycia głowy,
Osoby wobec których orzeczona zostanie kategoria zdolności „A” lub „D” do czynnej służby wojskowej, po uprawomocnieniu się orzeczenia powiatowej komisji lekarskiej (co następuje po 14 dniach od wydania orzeczenia) zostaną przeniesione z urzędu do rezerwy, co oznacza, że tym samym będą miały uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Osoby, które na podstawie prawomocnego orzeczenia powiatowej komisji lekarskiej zostaną uznane za trwale i całkowicie niezdolne do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju oraz w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny (kategoria zdolności „E”) – nie podlegają obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
W celu uzyskania wpisu o przeniesieniu do rezerwy (uregulowaniu stosunku do służby wojskowej) osoby, które stawiły się do kwalifikacji wojskowej mogą po 14 dniach od wydania orzeczenia zgłosić się do właściwego terytorialnie Wojskowego Centrum Rekrutacji. Nie jest to jednak konieczne, gdyż uregulowanie stosunku do służby wojskowej nastąpi z mocy ustawy.
Osoby, które na podstawie prawomocnego orzeczenia powiatowej komisji lekarskiej zostaną uznane za czasowo niezdolne do czynnej służby wojskowej - kategoria zdolności "B" nie są przenoszone do rezerwy aż do czasu poddania ich ponownym badaniom lekarskim i ostatecznym zaliczeniu do kategorii zdolności "A", "D" lub "E".
Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej ma możliwość ubiegania się o wypłatę świadczeń, o których mowa w art. 6 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, tj.:
- Zryczałtowanej rekompensaty za utracone zarobki – w 2024 r. kwota rekompensaty wynosi 120 zł za każdy dzień;
- Zwrotu kosztów przejazdu do miejsca stawienia się i powrotu do miejsca pobytu stałego albo pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
Szanowni Państwo
Rozpoczynamy konsultacje społeczne projektu Strategii rozwoju ponadlokalnego Partnerstwa Radomskiego Obszaru Funkcjonalnego wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko
Pełną informację wraz z załącznikami znajdziecie Państwo w zakładce AKTUALNOŚCI KONSULATCJE SPOŁECZNE na stronie http://stowarzyszenierof.pl/
Konsultacje społeczne trwają od dnia 27.03.2024r do 30.04.2024r.
Gmina Jedlińsk zaplanowała spotkanie konsultacyjne w trybie on-line na dzień 04.04.2024 godz. 12.30-15.30.
Link do spotkania dotyczącego konsultacji społecznych w trybie on-line będzie aktywny i dostępny na stronie naszego urzędu w dniu zaplanowanej konsultacji od godziny planowanego rozpoczęcia spotkania.
https://us02web.zoom.us/j/84949957673 - gmina Jedlińsk
Zachęcamy już dziś do zapoznania się z projektem Strategii rozwoju ponadlokalnego Partnerstwa Radomskiego Obszaru Funkcjonalnego, Prognozą oddziaływania na środowisko oraz zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych.
Z poważaniem
WÓJT GMINY JEDLIŃSK
KAMIL DZIEWIERZ
28 marca 2024 r. odbyła się LXII sesja Rady Gminy Jedlińsk, na której podsumowano mijającą kadencję.
Obecna kadencja rozpoczęła się od pierwszej sesji, która odbyła się w dniu 19 listopada 2018 roku.
Kończąca się kadencja była wyjątkową ze względu na wiele aspektów. Po pierwsze Parlamentarzyści zdecydowali że kadencje będą 5-letnie, następnie zdecydowano o przesunięciu daty wyborów na wiosnę 2024 roku, co w praktyce oznaczało 5,5 roku pracy Rady Gminy jako organu stanowiącego.
Ponadto trzeba było mierzyć się z problemami, na które nikt nie był przygotowany, czyli Pandemia COVID-19, kryzys uchodźczy w wyniku wojny na Ukrainie, rosnąca inflacja.
Mimo tego udało się zrealizować szereg przedsięwzięć, które w znaczny sposób wpłynęły na komfort życia mieszkańców Gminy Jedlińsk.
Rada Gminy Jedlińsk obradowała na 62 sesjach, podczas których rozpatrzonych było 442 projekty uchwał, a podjęto ich 430.
Radni łącznie złożyli 41 interpelacji.
W trakcie trwania kadencji rozpatrywano 10 skarg, 17 petycji i 20 wniosków.
W Radzie Gminy funkcjonowały Komisje stałe w ilości siedmiu. Były to:
- Komisja Rewizyjna
- Komisja Skarg Wniosków i Petycji
- Komisja Budżetu i Finansów
- Komisja Infrastruktury, Rozwoju i Promocji Gminy
- Komisja Gospodarki, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
- Komisja Polityki Społecznej
- Komisje doraźne
Wśród najważniejszych uchwał podjętych w tej kadencji znalazły się:
- Plan zagospodarowania przestrzennego szczególnie w strefie oddziaływania turbin wiatrowych.
- Statut Gminy Jedlińsk.
- Statuty jednostek pomocniczych Gminy – czyli 31 sołectw, pozwoliło to na to aby wybory na sołtysów mogły odbyć się po wyborach do Rady Gminy Jedlińsk.
- Planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Jedlińsk oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych.
- Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jedlińsk.
- Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na obszarze Gminy Jedlińsk.
- Gminny Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Jedlińsk.
- Strategia rozwoju Gminy Jedlińsk.
- Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt.
- Program współpracy Gminy Jedlińsk z organizacjami pozarządowymi.
- Uchwała w sprawie: zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na wspieranie nowych inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy na terenie Gminy Jedlińsk.
- Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy.
- Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Programu przeciwdziałania Narkomanii.
- Program dysponowania zasobem mieszkaniowym w Gminie Jedlińsk.
W trakcie minionej kadencji Samorząd Gminy Jedlińsk przeprowadził inwestycje i remonty na łączną kwotę przeszło ponadto 110 mln złotych. (Sprawozdanie Wójt)
W związku z zakończeniem kadencji Rady Gminy Jedlińsk, chcę złożyć podziękowania Wszystkim, którzy w sposób szczególny swoją wiedzą, umiejętnościami, zaangażowaniem i pracą samorządową przyczynili się do tworzenia lokalnego prawa dla dobra i na rzecz społeczności Gminy Jedlińsk.
Chcę bardzo podziękować Wszystkim Radnym, którzy na początku kadencji obdarzyli mnie zaufaniem i wybrali na Przewodniczącego Rady. Cieszę się że wystarczyło mi na tyle sił aby samodzielnie poprowadzić wszystkie sesje.
Chcę także podziękować przedstawicielom organu wykonawczego i w tym momencie będę wyrazicielem całej Rady, Dziękuje Panu Wójtowi, Panu Sekretarzowi, Pani Skarbnik za współpracę przez wszystkie lata tej kadencji. Dziękuje także wszystkim pracownikom Urzędu Gminy za realizację określonych zadań na rzecz Gminy.
Dziękuję także za współpracę wszystkim Dyrektorom Szkół, Dyrektorom i Kierownikom jednostek organizacyjnych naszej Gminy wraz z ich pracownikami, dziękuję także wszystkim Sołtysom i Radom Sołeckim, przedstawicielom wszystkich organizacji a także mieszkańcom naszej Gminy.
Dziękuję także pracownikom Biura Rady, z którymi miałem przyjemność pracować w celu przygotowania i prowadzenia obrad sesji.
Łukasz Kurek
Przwodniczący Rady Gminy Jedlińsk
Harmonogram bezpłatnego pasażerskiego przewozu wyborców w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.
W poniedziałek, 15 kwietnia 2024 r. w Ludwikowie odbyło się zebranie w sprawie rozbudowy sieci gazowej na terenie gminy Jedlińsk.
Zainteresowani mieszkańcy miejscowości, Mokrosęk, Gryzów, Narty, Ludwików, Gutów, Bród, Jankowice, Górna Wola, Kępiny mogą składać wniosku o warunki przyłączenia do sieci gazowej w w sekretariacie Urzędu Gminy w Jedlińsku.
Wnioski do pobrania
100 lat Pani Kazimiery Walczak
21 kwietnia 2024 r. Pani Kazimiera Walczak z Jedlińska obchodziła swoje setne urodziny.
Z tej też okazji dostojną Jubilatkę odwiedził Wójt Gminy Jedlińsk, Kamil Dziewierz w towarzystwie kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Jedlińsku Agnieszki Gryzek, który w imieniu własnym oraz całej społeczności gminy złożył najserdeczniejsze życzenia oraz wręczył kwiaty oraz pamiątkowy grawer z gratulacjami.
Szanownej Jubilatce najserdeczniejsze życzenia i gratulacje przekazane przez Prezesa Rady Ministrów Pana Donalda Tuska odczytał i wręczył Kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu Rafał Molga.
Na uroczystość przybyła także, sąsiadka Pani Kazimiery oraz była kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Jedlińsku Ewa Koper, która złożyła Jubilatce 200 lat życia.
W związku z wystąpieniem niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – przymrozków wiosennych, Wójt Gminy Jedlińsk informuje, że osoby poszkodowane w/w zjawiskiem, mogą składać wnioski o oszacowanie szkód w uprawach rolnych od 7 maja do 13 maja 2024 roku.
Wzór wniosku dostępny jest poniżej oraz w siedzibie urzędu. Wniosek należy złożyć w Urzędzie Gminy w Jedlińsku – pokój nr 8.
Do składanego wniosku rolnik dołącza kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie celem weryfikacji informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego za rok 2024, a w przypadku posiadania w gospodarstwie zwierząt, należy dołączyć kopie zgłoszenia do systemu IRZ. We wniosku należy wypisać WSZYSTKIE działki zgodnie z wnioskiem o dopłaty bezpośrednie na 2024 rok.
I sesja Sesja Rady Gminy nowej kadencji
7 maja 2024 r. odbyła się pierwsza sesja Rady Gminy Jedlińsk nowej kadencji, podczas której Gminna Komisja Wyborcza wręczyła zaświadczenia o wyborze radnym oraz wójtowi.
Przewodniczącym rady gminy został wybrany Robert Rędzia, a jego zastępcami Ewa Ofiara oraz Lidia Żurowska.
Kamil Dziewierz – wójt-elekt złożył uroczyste ślubowanie na kolejną kadencję.
W sesji wzięła udział Anna Kwiecień – poseł na Sejm, która pogratulowała radnym oraz wójtowi uzyskania mandatów.
Przypominamy
o złożeniu zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb)
oraz przydomowych oczyszczalni ścieków
Wypełnione druki prosimy składać w Urzędzie Gminy w Jedlińsku osobiście pokój nr 3, pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną na adres: i.owczarek@jedlinsk.pl
Druki do pobrania:
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości zobowiązani są do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Wykaz podmiotów, które świadczą usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych (szamb) i osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych dostępny jest na stronie: www.jedlinsk.pl/159,ochrona-srodowiska
Przypominamy, również o obowiązku zgłaszania do eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przydomowa oczyszczalnia ścieków wymaga zgłoszenia właściwym organom zarówno w zakresie jej budowy, jak i eksploatacji, druk dostępny na stronie: www.jedlinsk.pl/289,ewidencja-zbiornikow-bezodplywowych
INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
NIEZAMIESZKAŁYCH WYTWARZAJĄCYCH ODPADY KOMUNALNE
Wójt Gminy Jedlińsk informuje, iż przystępuje do kontroli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie posiadania aktualnej umowy na odbiór odpadów komunalnych gdzie zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach taki obowiązek występuje co najmniej raz na 2 lata. Dotyczą one wyłącznie właścicieli nieruchomości, których nie obejmuje system gminny.
Zgodnie z art. 6 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 399), właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości odpadów komunalnych i którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy zobowiązani są do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez uprawniony podmiot posiadający aktualny wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Jedlińsk, przez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za tę usługę.
Informacje o podmiotach odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Jedlińsk są dostępne na stronie internetowej www.jedlinsk.pl w zakładce: GOSPODARKA ODPADAMI → WYKAZ PODMIOTÓW ODBIERAJĄCYCH ODPADY KOMUNALNE OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI.
Do nieruchomości niezamieszkałych, czyli takich, na których nikt nie mieszka, a wytwarzane są odpady komunalne zalicza się np. budynki użyteczności publicznej, placówki oświatowe, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, warsztaty, sklepy itp.
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części: przeznaczoną na cele mieszkalne oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni zawrzeć odrębną, dodatkową umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytwarzanych w gospodarstwie domowym. Jeżeli dotychczas właściciel nieruchomości niezamieszkałej nie zawarł umowy na odbiór odpadów komunalnych, zobowiązany jest do niezwłocznego wykonania tego obowiązku.
W trakcie kontroli właściciel nieruchomości niezamieszkałej zobowiązany będzie do okazania:
- umowy na odbiór odpadów komunalnych zawartej z wybranym podmiotem odbierającym odpady komunalne wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Jedlińsk,
- dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za te usługi od stycznia 2024 r. (rachunki, faktury)
Kontrole prowadzone będą przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy w Jedlińsku, zarówno
w terenie, jak i korespondencyjnie.
UWAGA!
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, artykułem 6 ust. 1c wprowadziła obowiązek, że umowy na odbiór odpadów komunalnych muszą zapewniać odbiór wszystkich frakcji odpadów, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów oraz w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jedlińsk.
Umowa, której postanowienia nie zapewniają odbioru wyżej wymienionych frakcji odpadów komunalnych powinna zostać dostosowana do obowiązujących wymagań określonych w ustawie.
W związku z powyższym wszyscy przedsiębiorcy z terenu naszej gminy, którzy do tej pory nie zawarli jeszcze takiej umowy, zobowiązani są niezwłocznie tego dokonać. Brak posiadania umowy na odbiór odpadów komunalnych, podlega karze grzywny (art. 10 ust. 2 ww. ustawy).
Wybory Sołtysów i Rad Sołeckich 2024 rok
TERMIN ZEBRANIA |
I termin - godzina |
Miejscowość |
Miejsce zebrania |
---|---|---|---|
4 czerwca |
17:00 |
Janki |
Dom Sołtysa |
4 czerwca |
19:00 |
Płasków |
PSP w Starych Zawadach |
5 czerwca |
17:00 |
Czarny Ług |
PSP w Wierzchowinach |
5 czerwca |
19:00 |
Wierzchowiny |
PSP w Wierzchowinach |
6 czerwca |
17:00 |
Kruszyna |
PSP w Bierwcach |
6 czerwca |
19:00 |
Bierwce |
PSP w Bierwcach |
10 czerwca |
17:00 |
Boża Wola |
Dom Sołtysa |
11 czerwca |
16.00 |
Nowa Wola |
Dom Sołtysa |
11 czerwca |
17:00 |
Romanów |
Dom Sołtysa |
11 czerwca |
19:00 |
Stare Zawady |
PSP w Starych Zawadach |
12 czerwca |
17:00 |
Urbanów |
Dom Sołtysa |
12 czerwca |
19:00 |
Nowe Zawady |
Świetlica Wiejska w Nowych Zawadach |
13 czerwca |
17:00 |
Bierwiecka Wola |
Świetlica Wiejska w Bierwieckiej Woli |
17 czerwca |
17:00 |
Wola Gutowska |
Remiza OSP w Jedlińsku |
17 czerwca |
19:00 |
Jedlińsk |
Remiza OSP w Jedlińsku |
18 czerwca |
17:00 |
Narty |
Dom Sołtysa |
18 czerwca |
19:00 |
Mokrosęk |
Świetlica Wiejska w Mokrosęku |
19 czerwca |
17:00 |
Górna Wola |
Remiza OSP w Jankowicach |
19 czerwca |
19:00 |
Jankowice |
Remiza OSP w Jankowicach |
20 czerwca |
19:00 |
Ludwików |
Świetlica Wiejska w Ludwikowie |
24 czerwca |
17:00 |
Piaseczno |
Świetlica Wiejska w Lisowie |
24 czerwca |
19:00 |
Lisów |
Świetlica Wiejska w Lisowie |
25 czerwca |
17:00 |
Kamińsk |
Dom Sołtysa |
25 czerwca |
19:00 |
Piastów |
Świetlica Wiejska w Piastowie |
26 czerwca |
17:00 |
Klwaty |
Dom Sołtysa |
26 czerwca |
18:30 |
Klwatka Szlachecka |
Dom Sołtysa |
27 czerwca |
17:00 |
Wielogóra |
Remiza OSP w Wielogórze |
27 czerwca |
19:00 |
Wsola |
ZSP we Wsoli |
1 lipca |
17:00 |
Jeziorno |
Dom Sołtysa |
1 lipca |
19:00 |
Jedlanka |
PSP w Jedlance |
22 lipca |
18:30 |
Gutów |
Świetlica Wiejska w Ludwikowie |
Bezpłatna sterylizacja psów i kotów wraz z czipowaniem
Bezpłatna sterylizacja psów i kotów wraz z czipowaniem
Szanowni Mieszkańcy Gminy Jedlińsk zapraszamy do składania wniosków w terminie od 15.04.2024r. do 15.09.2024 r. lub do wyczerpania środków z dotacji.
Gmina Jedlińsk złożyła wniosek na zdanie pod nazwą „Zapobieganie bezdomności zwierząt w gminie Jedlińsk”, współfinasowanego ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego, który został pozytywnie rozpatrzony i otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 20 000,00 zł z budżetu województwa mazowieckiego w ramach “Mazowieckiego Programu Wsparcia Zapobiegania Bezdomności Zwierząt – Mazowsze dla zwierząt 2024”, co stanowi 50% kosztu całkowitego zadania. Pozostała część kwoty na realizację zadania stanowią środki własne gminy.
W ramach zadania planuje się przeprowadzenie zabiegów sterylizacji, kastracji i czipowania zwierząt właścicielskich (psów oraz kotów) wraz z wprowadzeniem danych zwierzęcia i jego właściciela do ogólnopolskiej bazy danych systemu identyfikacji zwierząt.
Zainteresowani mieszkańcy Gminy Jedlińsk zabiegiem sterylizacji i kastracji wraz z czipowaniem, mogą zgłaszać się do Urzędu Gminy w Jedlińsku pokój 8, gdzie po wypełnieniu wniosku otrzymają Państwo zlecenie na zabieg. Następnie należy skontaktować się z lekarzem weterynarii wskazanym w zleceniu, celem uzgodnienia terminu wykonania zabiegu weterynaryjnego oraz otrzymania pozostałych wytycznych przed zabiegowych.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Jedlińsku, pokój nr 8 tel. 48 321 30 98
#Mazowszepomaga #programywsparcia #solidarnośćmazowiecka
Szkoły z naszej gminy nagrodzone przez prezydenta Andrzeja Dudę!
Informacja dla rodziców dotycząca składania wniosków
na stypendia szkolne o charakterze socjalnym
1. Termin składania wniosków dla :
- szkół podstawowych, szkół średnich do dnia 15 września 2024 roku
- kolegium do 15 października 2024 roku
2. Na dzieci z oddziałów przedszkolnych - stypendium nie przysługuje - wniosków nie przyjmujemy.
3. Wnioski należy składać dla uczniów z całej rodziny bez względu na szczebel nauki, tj. szkoły podstawowe, szkoły średnie, publiczne kolegia nauczycielskie, nauczycielskie kolegia języków obcych, kolegia pracowników służb społecznych oraz niepubliczne kolegia nauczycielskie i nauczycielskie kolegia języków obcych – w najbliższej szkole na terenie Gminy Jedlińsk lub w Centrum Usług Wspólnych w Jedlińsku, ul. Konopnickiej 2, 26-660 Jedlińsk.
Wnioski składa się łącznie dla wszystkich uczniów będących członkami rodziny, bez względu na miejsce pobierania nauki.
4. Do wniosku należy załączyć:
a) zaświadczenie od pracodawcy o dochodzie pracownika za dany miesiąc – z wyszczególnieniem wszystkich składników wynagrodzenia – niezależnie od rodzaju umowy o zatrudnieniu,
b) w przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej, opodatkowanej na zasadach ogólnych – zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego za poprzedni rok kalendarzowy, zawierającego informację o wysokości:
- przychodu;
- kosztów uzyskania przychodu;
- różnicy pomiędzy przychodem a kosztami jego uzyskania;
- dochodów z innych źródeł niż pozarolnicza działalność gospodarcza w przypadkach, o których mowa w ust. 6;
- odliczonych od dochodu składek na ubezpieczenia społeczne;
- należnego podatku;
- odliczonych od podatku składek na ubezpieczenie zdrowotne związanych z prowadzeniem pozarolniczej działalności gospodarczej.
c) w przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej, opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym – za dochód przyjmuje się kwotę zadeklarowaną w oświadczeniu tej osoby. Ponadto należy przedłożyć zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego o formie opodatkowania oraz dowód opłacenia składki w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku,
d) w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego – zaświadczenie o ilości ha przeliczeniowych, wystawione przez właściwy Urząd Gminy, aktualne w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku lub aktualna decyzja podatkowa,
e) kopia aktualnej decyzji ZUS, KRUS itp. ustalająca prawo do emerytury, renty lub innych świadczeń,
f) inne dokumenty poświadczające uzyskane dochody, np. umowa wynajmu, dzierżawy itp.
g) w przypadku gdy jeden z członków rodziny studiuje i otrzymuje stypendium – aktualne zaświadczenie z uczelni o jego wysokości,
h) kopię wyroku zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie wraz z kopią dokumentu poświadczającego ich faktyczną zapłatę,
5. Warunkiem otrzymania stypendium szkolnego jest spełnienie kryterium dochodowego tj.: dochód na jednego członka rodziny nie może przekroczyć kwoty 600,00 zł.
6. Miesięczny dochód z 1ha przeliczeniowego wynosi 345,00 zł.
7. Wnioski powinny być podpisane przez rodzica ( w miejscach do tego stosownych).
Analiza zjawiska ubóstwa energetycznego w Gminie Jedlińsk
Zgodnie z zapisami obowiązującego programu ochrony powietrza (POP) dla województwa mazowieckiego. Uchwałą nr 204/23 z dnia 21 listopada 2023 r. wprowadzono zadanie polegające na „Analizie ubóstwa energetycznego i doradztwa osobom ubogim energetycznie”. W związku z tym Gmina Jedlińsk przystąpiła do opracowania analizy skali zjawiska ubóstwa energetycznego. W efekcie przeprowadzonej analizy powstanie baza danych osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz możliwe będzie oszacowanie niezbędnych środków na eliminację tego zjawiska.
Zgodnie z treścią art. 5 gb ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. 2024 poz. 266 ze zm.) ubóstwo energetyczne oznacza sytuację, w której gospodarstwo domowe prowadzone przez jedną osobę lub przez kilka osób wspólnie w samodzielnym lokalu mieszkalnym lub w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, w którym nie jest wykonywana działalność gospodarcza, nie może zapewnić sobie wystarczającego poziomu ciepła, chłodu i energii elektrycznej do zasilania urządzeń i do oświetlenia, w przypadku gdy gospodarstwo domowe łącznie spełnia następujące warunki:
- osiąga niskie dochody;
- ponosi wysokie wydatki na cele energetyczne;
- zamieszkuje w lokalu lub budynku o niskiej efektywności energetycznej.
W związku z powyższym prosimy wszystkie zainteresowane osoby do złożenia ankiety w celu zbadania potrzeb i dostosowania programów wsparcia dla odbiorców ubogich energetycznie.
Ankieta pozwoli na oszacowanie wielkości ubóstwa energetycznego na terenie naszej gminy oraz wskazanie potencjalnych kosztów działań związanych z wyeliminowaniem powyższego zjawiska.
Ankiety będą zbierane w terminie do dnia 14 października 2024 r. w następujących formach:
- papierowo w Urzędzie Gminy w Jedlińsku
- wysyłając skan na maila geodezja@jedlinsk.pl
Pobierz:
Sprzedaż samochodu strażackiego
Ogłoszenie
o przetargu ustnym nieograniczonym (licytacji) na sprzedaż pojazdu – samochodu specjalistycznego pożarniczego Mercedes-Benz
Wójt Gminy Jedlińsk ogłasza publiczny nieograniczony ustny przetarg (licytację) na sprzedaż pojazdu – samochód specjalistyczny pożarniczy Mercedes-Benz.
Nazwa i siedziba sprzedającego:
Gmina Jedlińsk
ul. Warecka 19
26-660 Jedlińsk
Przedmiot sprzedaży:
Samochód specjalny pożarniczy
Marka i model: Mercedes-Benz
Wersja: pożarniczy
Rodzaj pojazdu: samochód specjalny na bazie ciężarowego
Numer rejestracyjny: WRA 77L1
Rok produkcji: 1991
Numer identyfikacyjny VIN: WDB67718315494145
Data pierwszej rejestracji: 16.09.1991 (w Polsce: 20.08.2008)
Wskazanie drogomierza: 36807 km
Okres eksploatacji pojazdu: 16.09.1991–06.09.2024
Opis rodzaju pojazdu: średni pojazd ratowniczo-gaśniczy
Kolor powłoki lakierowej kabiny: czerwony 1-warstwowy typu uni
Dopuszczalna masa całkowita: 12,0 t
Rodzaj zabudowy: podwozie
Rodzaj kabiny: podwójna
Liczba miejsc siedzących: 6
Liczba osi: 2
Rodzaj napędu: 4x4
Skrzynia biegów: manualna
Zawieszenie osi przedniej/tylnej: resory/resory
Rozstaw osi: 3600 mm
Jednostka napędowa: z zapłonem samoczynnym
Pojemność: 5 917 cm3
Moc silnika: 150 kW (204 KM)
Liczba cylindrów: 6
Układ cylindrów: rzędowy
Wyposażenie:
Specjalistyczna zabudowa umożliwiająca prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, składająca się m.in. z: metalowego zbiornika wody o poj. około 2500 l, autopompy i linii szybkiego natarcia.
Dane uzupełniające:
Pojazd sprawny. Posiada ważne badanie techniczne (do 16.12.2024 r.) oraz ważne ubezpieczenie OC (do 19.08.2025 r.).
Cena wywoławcza pojazdu:
60.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych)
Sprzedaż pojazdu nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Miejsce i termin, w którym można obejrzeć pojazd
Samochód pożarniczy można obejrzeć i zapoznać się z jego stanem technicznym w siedzibie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej we Wsoli, Wsola, ul. Lotnicza 4, 26-660 Jedlińsk w dniach od 11 września 2024 r. do 19 września 2024 r. w godz. od 14:00 do 18:00 r., po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu pod numerem telefonu: 507 491 353.
Warunki przystąpienia do przetargu
a) złożenie Komisji Przetargowej w terminie do 19 września 2024 r. do godz. 10:30 oświadczenia o przystąpieniu do przetargu na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 43/43/2024 Wójta Gminy Jedlińsk z dnia 11 września 2024 r. – oświadczenie musi być podpisane oraz zawierać dane umożliwiające identyfikację oferenta (imię i nazwisko lub nazwa/firma oraz adres zamieszkania lub siedziby);
b) sprzedający nie wymaga wniesienia wadium;
Miejsce i termin przeprowadzenia ustnego przetargu nieograniczonego
Przetarg (licytacja) odbędzie się w sali konferencyjnej (I piętro) Urzędu Gminy w Jedlińsku, ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk w dniu 19 września 2024 r. o godz. 10:40.
Informacje dodatkowe
a) postąpienie wynosi 100,00 zł (słownie: sto złotych);
b) informacja o wyniku postępowania zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Jedlińsku, a także poprzez zmieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jedlińsk, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy/firmy nabywcy.
c) sprzedający zastrzega sobie prawo odwołania lub zamknięcia przetargu z podaniem przyczyny;
d) z nabywcą pojazdu zostanie zawarta umowa sprzedaży oraz zostanie wystawiona nota księgowa, na podstawie której należy dokonać płatności;
e) nabywca zobowiązany będzie do zapłaty ceny nabycia wpłacając ją na konto bankowe Gminy Jedlińsk prowadzone w Południowo-Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Jedlińsku nr 48 9132 0001 0000 0433 2000 0050 w terminie 14 dni od dnia otrzymania noty księgowej;
f) wydanie samochodu nastąpi po zapłacie ceny nabycia w pełnej wysokości oraz podpisaniu umowy sprzedaży i protokołu zdawczo-odbiorczego;
g) wszystkie koszty związane z nabyciem przedmiotu sprzedaży ponosi w całości nabywca;
h) uprawnionym do kontaktu w zakresie postępowania przetargowego jest Tobiasz Kucharczyk – zastępca głównego księgowego w Urzędzie Gminy w Jedlińsku oraz Aneta Prażnowska – inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w godzinach pracy Urzędu, tj.: poniedziałek w godz. 8:00–17:00, wtorek–czwartek w godz. 7:30–15:30, piątek w godz. 7:30–14:30, nr tel. 48 32 13 021.
(-) Kamil Dziewierz
Wójt Gminy Jedlińsk
Sprzedaż samochodu strażackiego - II przetarg
Ogłoszenie
o II przetargu ustnym nieograniczonym (licytacji) na sprzedaż pojazdu – samochodu specjalistycznego pożarniczego Mercedes-Benz
Wójt Gminy Jedlińsk ogłasza II publiczny nieograniczony ustny przetarg (licytację) na sprzedaż pojazdu – samochód specjalistyczny pożarniczy Mercedes-Benz.
Nazwa i siedziba sprzedającego:
Gmina Jedlińsk
ul. Warecka 19
26-660 Jedlińsk
Przedmiot sprzedaży:
Samochód specjalny pożarniczy
Marka i model: Mercedes-Benz
Wersja: pożarniczy
Rodzaj pojazdu: samochód specjalny na bazie ciężarowego
Numer rejestracyjny: WRA 77L1
Rok produkcji: 1991
Numer identyfikacyjny VIN: WDB67718315494145
Data pierwszej rejestracji: 16.09.1991 (w Polsce: 20.08.2008)
Wskazanie drogomierza: 36807 km
Okres eksploatacji pojazdu: 16.09.1991–06.09.2024
Opis rodzaju pojazdu: średni pojazd ratowniczo-gaśniczy
Kolor powłoki lakierowej kabiny: czerwony 1-warstwowy typu uni
Dopuszczalna masa całkowita: 12,0 t
Rodzaj zabudowy: podwozie
Rodzaj kabiny: podwójna
Liczba miejsc siedzących: 6
Liczba osi: 2
Rodzaj napędu: 4x4
Skrzynia biegów: manualna
Zawieszenie osi przedniej/tylnej: resory/resory
Rozstaw osi: 3600 mm
Jednostka napędowa: z zapłonem samoczynnym
Pojemność: 5 917 cm3
Moc silnika: 150 kW (204 KM)
Liczba cylindrów: 6
Układ cylindrów: rzędowy
Wyposażenie:
Specjalistyczna zabudowa umożliwiająca prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, składająca się m.in. z: metalowego zbiornika wody o poj. około 2500 l, autopompy i linii szybkiego natarcia.
Dane uzupełniające:
Pojazd sprawny. Posiada ważne badanie techniczne (do 16.12.2024 r.) oraz ważne ubezpieczenie OC (do 19.08.2025 r.).
Cena wywoławcza pojazdu:
50.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych)
Sprzedaż pojazdu nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Miejsce i termin, w którym można obejrzeć pojazd
Samochód pożarniczy można obejrzeć i zapoznać się z jego stanem technicznym w siedzibie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej we Wsoli, Wsola, ul. Lotnicza 4, 26-660 Jedlińsk w dniach od 20 września 2024 r. do 30 września 2024 r. w godz. od 14:00 do 18:00 r., po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu pod numerem telefonu: 507 491 353.
Warunki przystąpienia do przetargu
a) złożenie Komisji Przetargowej w terminie do 30 września 2024 r. do godz. 10:30 oświadczenia o przystąpieniu do przetargu na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 43/43/2024 Wójta Gminy Jedlińsk z dnia 11 września 2024 r. – oświadczenie musi być podpisane oraz zawierać dane umożliwiające identyfikację oferenta (imię i nazwisko lub nazwa/firma oraz adres zamieszkania lub siedziby);
b) sprzedający nie wymaga wniesienia wadium;
Miejsce i termin przeprowadzenia ustnego przetargu nieograniczonego
Przetarg (licytacja) odbędzie się w sali konferencyjnej (I piętro) Urzędu Gminy w Jedlińsku, ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk w dniu 30 września 2024 r. o godz. 10:40.
Informacje dodatkowe
a) postąpienie wynosi 100,00 zł (słownie: sto złotych);
b) informacja o wyniku postępowania zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Jedlińsku, a także poprzez zmieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jedlińsk, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy/firmy nabywcy.
c) sprzedający zastrzega sobie prawo odwołania lub zamknięcia przetargu z podaniem przyczyny;
d) z nabywcą pojazdu zostanie zawarta umowa sprzedaży oraz zostanie wystawiona nota księgowa, na podstawie której należy dokonać płatności;
e) nabywca zobowiązany będzie do zapłaty ceny nabycia wpłacając ją na konto bankowe Gminy Jedlińsk prowadzone w Południowo-Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Jedlińsku nr 48 9132 0001 0000 0433 2000 0050 w terminie 14 dni od dnia otrzymania noty księgowej;
f) wydanie samochodu nastąpi po zapłacie ceny nabycia w pełnej wysokości oraz podpisaniu umowy sprzedaży i protokołu zdawczo-odbiorczego;
g) wszystkie koszty związane z nabyciem przedmiotu sprzedaży ponosi w całości nabywca;
h) uprawnionym do kontaktu w zakresie postępowania przetargowego jest Tobiasz Kucharczyk – zastępca głównego księgowego w Urzędzie Gminy w Jedlińsku oraz Aneta Prażnowska – inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w godzinach pracy Urzędu, tj.: poniedziałek w godz. 8:00–17:00, wtorek–czwartek w godz. 7:30–15:30, piątek w godz. 7:30–14:30, nr tel. 48 32 13 021.
(-) Kamil Dziewierz
Wójt Gminy Jedlińsk
Dofinansowanie z funduszu prewencyjnego PZU
Sprzedaż samochodu strażackiego - III przetarg
Ogłoszenie
o III przetargu ustnym nieograniczonym (licytacji) na sprzedaż pojazdu – samochodu specjalistycznego pożarniczego Mercedes-Benz
Wójt Gminy Jedlińsk ogłasza III publiczny nieograniczony ustny przetarg (licytację) na sprzedaż pojazdu – samochód specjalistyczny pożarniczy Mercedes-Benz.
Nazwa i siedziba sprzedającego:
Gmina Jedlińsk
ul. Warecka 19
26-660 Jedlińsk
Przedmiot sprzedaży:
Samochód specjalny pożarniczy
Marka i model: Mercedes-Benz
Wersja: pożarniczy
Rodzaj pojazdu: samochód specjalny na bazie ciężarowego
Numer rejestracyjny: WRA 77L1
Rok produkcji: 1991
Numer identyfikacyjny VIN: WDB67718315494145
Data pierwszej rejestracji: 16.09.1991 (w Polsce: 20.08.2008)
Wskazanie drogomierza: 36807 km
Okres eksploatacji pojazdu: 16.09.1991–06.09.2024
Opis rodzaju pojazdu: średni pojazd ratowniczo-gaśniczy
Kolor powłoki lakierowej kabiny: czerwony 1-warstwowy typu uni
Dopuszczalna masa całkowita: 12,0 t
Rodzaj zabudowy: podwozie
Rodzaj kabiny: podwójna
Liczba miejsc siedzących: 6
Liczba osi: 2
Rodzaj napędu: 4x4
Skrzynia biegów: manualna
Zawieszenie osi przedniej/tylnej: resory/resory
Rozstaw osi: 3600 mm
Jednostka napędowa: z zapłonem samoczynnym
Pojemność: 5 917 cm3
Moc silnika: 150 kW (204 KM)
Liczba cylindrów: 6
Układ cylindrów: rzędowy
Wyposażenie:
Specjalistyczna zabudowa umożliwiająca prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, składająca się m.in. z: metalowego zbiornika wody o poj. około 2500 l, autopompy i linii szybkiego natarcia.
Dane uzupełniające:
Pojazd sprawny. Posiada ważne badanie techniczne (do 16.12.2024 r.) oraz ważne ubezpieczenie OC (do 19.08.2025 r.).
Cena wywoławcza pojazdu:
40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych)
Sprzedaż pojazdu nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Miejsce i termin, w którym można obejrzeć pojazd
Samochód pożarniczy można obejrzeć i zapoznać się z jego stanem technicznym w siedzibie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej we Wsoli, Wsola, ul. Lotnicza 4, 26-660 Jedlińsk w dniach od 1 października 2024 r. do 10 pździernika 2024 r. w godz. od 14:00 do 18:00 r., po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu pod numerem telefonu: 507 491 353.
Warunki przystąpienia do przetargu
a) złożenie Komisji Przetargowej w terminie do 10 października 2024 r. do godz. 10:30 oświadczenia o przystąpieniu do przetargu na formularzu stanowiącym Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 51/51/2024 Wójta Gminy Jedlińsk z dnia 1 października 2024 r. – oświadczenie musi być podpisane oraz zawierać dane umożliwiające identyfikację oferenta (imię i nazwisko lub nazwa/firma oraz adres zamieszkania lub siedziby);
b) sprzedający nie wymaga wniesienia wadium;
Miejsce i termin przeprowadzenia ustnego przetargu nieograniczonego
Przetarg (licytacja) odbędzie się w sali konferencyjnej (I piętro) Urzędu Gminy w Jedlińsku, ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk w dniu 10 października 2024 r. o godz. 10:40.
Informacje dodatkowe
a) postąpienie wynosi 100,00 zł (słownie: sto złotych);
b) informacja o wyniku postępowania zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Jedlińsku, a także poprzez zmieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Jedlińsk, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy/firmy nabywcy.
c) sprzedający zastrzega sobie prawo odwołania lub zamknięcia przetargu z podaniem przyczyny;
d) z nabywcą pojazdu zostanie zawarta umowa sprzedaży oraz zostanie wystawiona nota księgowa, na podstawie której należy dokonać płatności;
e) nabywca zobowiązany będzie do zapłaty ceny nabycia wpłacając ją na konto bankowe Gminy Jedlińsk prowadzone w Południowo-Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Jedlińsku nr 48 9132 0001 0000 0433 2000 0050 w terminie 14 dni od dnia otrzymania noty księgowej;
f) wydanie samochodu nastąpi po zapłacie ceny nabycia w pełnej wysokości oraz podpisaniu umowy sprzedaży i protokołu zdawczo-odbiorczego;
g) wszystkie koszty związane z nabyciem przedmiotu sprzedaży ponosi w całości nabywca;
h) uprawnionym do kontaktu w zakresie postępowania przetargowego jest Tobiasz Kucharczyk – zastępca głównego księgowego w Urzędzie Gminy w Jedlińsku oraz Aneta Prażnowska – inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w godzinach pracy Urzędu, tj.: poniedziałek w godz. 8:00–17:00, wtorek–czwartek w godz. 7:30–15:30, piątek w godz. 7:30–14:30, nr tel. 48 32 13 021.
(-) Kamil Dziewierz
Wójt Gminy Jedlińsk
Nowy autobus dla szkoły w Ludwikowie!
Jubileusze Małżeńskie
4 października 2024 r. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlińsku odbyła się uroczystość z okazji nadania „Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, nadał odznaczenia 24. parom z terenu gminy Jedlińsk, których związki małżeńskie trwają 50 lat lub dłużej.
Medale otrzymali:
- Maria i Tadeusz Bednarczykowie
- Kazimiera i Maciej Durokowie
- Leokadia i Stanisław Fudalowie
- Krystyna i Jan Górkowie
- Teresa i Mieczysław Kacperczykowie
- Irena i Andrzej Kaczmarkowie
- Łucja i Wiesław Kaczmarscy
- Maria i Henryk Krzakowie
- Marianna i Jan Konopkowie
- Elżbieta i Tadeusz Kusio
- Krystyna i Jerzy Kwiatkowie
- Agnieszka i Zenon Majewscy
- Krystyna i Józef Mortkowie
- Elżbieta i Roman Mularscy
- Halina i Kazimierz Ofiarowie
- Krystyna i Jan Piętakowie
- Barbara i Witold Piwońscy
- Barbara i Andrzej Pośnikowie
- Irena i Józef Rzeczkowscy
- Daniela i Tadeusz Szczepańscy
- Krystyna i Kazimierz Szymaniakowie
- Krystyna i Tadeusz Walczakowie
- Henryka i Marian Warchołowie
- Elżbieta i Józef Wąsikowie
Uroczystość została poprzedzona mszą świętą w kościele parafialnym w Jedlińsku odprawioną w intencji Jubilatów przez ks. prob. Grzegorza Wójcika oraz ks. prałata Henryka Ćwieka.
W imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej odznaczenia parom małżeńskim, składając gratulacje i życzenia, wręczył Krzysztof Sola – zastępca wójta gminy Jedlińsk.
W uroczystości wzięli udział także: Patryk Fajdek - wicewojewoda mazowiecki, Robert Rędzia – przewodniczący rady gminy, Elżbieta Łoboda - radna gminy Jedlińsk, Andrzej Pawluczyk - sekretarz gminy, Jacek Tuzinek – dyrektor ZSP w Jedlińsku wraz z wicedyrektorami.
Wszystkim parom gratulujemy serdecznie wytrwałości i życzymy kolejnych lat w zdrowiu!
Spotkanie Wójta z dyrektorami szkoł
„Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, ogłasza VI edycję Losowania hulajnóg dla dzieci, które wykonają kurs e-learningowy pt. „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”.
Otwarcie drogi w Płaskowie
W sobotę, 12 października odbyło się uroczyste otwarcie nowowybudowanej drogi gminnej w miejscowości Płasków.
Koszt inwestycji to blisko 1.100.000 zł, a długość odcinka 630 m.
Na uroczystość przybyli Kamil Dziewierz - wójt naszej gminy, Robert Rędzia - przewodniczący Rady Gminy, Grzegorz Gut - radny gminy, Roman Wójcik i Łukasz Kurek - radni powiatowi oraz licznie zgromadzeni mieszkańcy.
Drogę poświęcił ks. proboszcz Grzegorz Wójcik.